- Idag, 21:23
#1616059
Hej!
Har tagit mig an en V70 D3 2011 (2 liter, 5-cyl) där kamremmen kuggat.
Toppen verkar ha klarat sig då den bara kuggat två kugg och nu när jag satt remmen rätt verkar den gå som den ska (typ)
Innan jag byter generator och remmar vill jag kolla om det duger att nolla motorn mot befintliga originalmarkeringar som jag gjort eller om jag bör införskaffa någon form av tolk. Jag vet ju inte exakt hur markeringarna stod innan remmen kuggade och kan därmed inte garantera att remmen sitter som innan. Samtidigt blir väl minsta möjliga fel 1 kugg, så stämmer markeringarna någotsånär blir det ju rätt... Misstänker att Volvo använder tolkar när de lyft av toppen?
Har tagit mig an en V70 D3 2011 (2 liter, 5-cyl) där kamremmen kuggat.
Toppen verkar ha klarat sig då den bara kuggat två kugg och nu när jag satt remmen rätt verkar den gå som den ska (typ)
Innan jag byter generator och remmar vill jag kolla om det duger att nolla motorn mot befintliga originalmarkeringar som jag gjort eller om jag bör införskaffa någon form av tolk. Jag vet ju inte exakt hur markeringarna stod innan remmen kuggade och kan därmed inte garantera att remmen sitter som innan. Samtidigt blir väl minsta möjliga fel 1 kugg, så stämmer markeringarna någotsånär blir det ju rätt... Misstänker att Volvo använder tolkar när de lyft av toppen?