Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fredag eftermiddag så provar här för lite tips innan jag får kontakta Volvo till veckan 🌞 Min xc70 från 2015 har vid några tillfällen gått in i felsäkert läge och antispinn har då lyst till. Det kan släppa och bilen börjar driva igen men kommer tillbaka direkt. Det börjar alltid när jag kör ut i en korsning och svänger vänster. Det har varit i samband med regn och jag har då tänkt att jag kanske gasat på lite häftigt.... Men nu hände det idag och samtidigt så lät det en del från bak och under. Jag vet att det hände det allra första jag hade den när den var helt ny men då hittades inget när de fick gå igenom den Nu har den ju gått dryga 17 och är fortfarande helt fantastisk, förutom det här då. Jag stängde av och startade om och då var det borta. Har även flyttat runt på en tung hästkärra utan problem efter detta men jag vill ju inte ha häst i innan jag vet vad detta är 🤔 Någon med liknande erfarenhet. Kan säga också att mina bilkunskaper är under snittet 😅
Jag har fått byta två ABS-givare på vår XC70 från 2016. En givare i taget. Den bilen har gått drygt 20000 mil.
När det blir fel på den givaren kan bilen tro att den slirar. Den går dock inte till något "halta hem-läge", om det är det du menar med felsäkert. Däremot slår den av på gaspådraget för att det ska sluta slira och det kan man ju uppfatta som säkerhetsläget. Ibland pågår felet tillräckligt länge för att den ska varna för att ABS är ur funktion också.

Jag tror att möjligheten att dutta el är[…]

Jag har fått byta två ABS-givare p&ari[…]

God afton, gott folk! Har enligt bilbesiktningen […]