Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Volvo v70 reglermotorer flera stycken stannat på samma gång!!??

Hej ! Jag var ute o körde och använde återcirculation i bilen sen parkera kort tid efter,när ja skulle köra igen så märkte jag att de blåste mycket svagare än vanligt och fläkten jobba hårdare, och de kommer värme under golvet på förarplatsen ljummet och under förarstol till baksäte, trots läge lo lägsta temp inställning . Det ändrar mellan ruta och ansikte men kommer mycket dåligt med luftflöde . Sen går det inte ändra varken temp på förarsidan eller stänga av luftflöde till golv där mest flöde kommer till (ljummen värme) eller ändra från återcirculation till öppet. dock låst på öppet då jag tittat under torpedplåten (friskluftsintaget) . Höger sida ändrar temp och kommer rätt under passagerarstol till baksätet men dom reglage ibak i huvudhöjd kommer de ljummen luft i båda sidor .. helt galet detta hur kan flera spjäll lägga av samtidigt ? Jag har inte kommit emot något heller som kan ha skadat kabel . Blir galen av detta då jag inte hittar ens ett liknande fall på något forum på både engelska och svenska, om någon har någon aning vore det extremt tacksamt!
Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]

Tack så mycket för snabba svar! Jag ska[…]

Får ju hoppas han inte gjorde🙄

Tjena! Som rubriken lyder så söker jag[…]