- sön 13 apr 2025, 15:00
#1606927
Var påväg hem från besök hos systern som bor 18 mil ifrån mig, efter cirka 2.5 mil får jag upp meddelande på skärmen att ”Snarast stäng av bilen pga för hög motor temp”. Stannade till vid grusväg och kollade motorutrymmet för se över kylarvätska behållaren men den var i sin ordning, såg till slut att remskivan hade lossnat och drivremmen.
Jag bytte remskiva på vevaxeln på min Volvo V70 2.0 Flexifuel 2008 men tappade läget på den. Motorn och allt annat går runt men startar inte upp. Bilen fungerade felfritt innan jag börja byta remskiva.
Fick veta från olika bilmekaniker att man behöver ”nollställa” vevaxel och få den i rätt läge. Remskivan är helt ny OEM från Nybergs bil och även en ny multirem som är monterat och klart.
Men om det är någon som är kunnig inom detta det hade varit guld värt och som kan hjälpa mig isåfall.
Vad kan det tänkas att kosta hos bilmekaniker att fixa till?
Jag bytte remskiva på vevaxeln på min Volvo V70 2.0 Flexifuel 2008 men tappade läget på den. Motorn och allt annat går runt men startar inte upp. Bilen fungerade felfritt innan jag börja byta remskiva.
Fick veta från olika bilmekaniker att man behöver ”nollställa” vevaxel och få den i rätt läge. Remskivan är helt ny OEM från Nybergs bil och även en ny multirem som är monterat och klart.
Men om det är någon som är kunnig inom detta det hade varit guld värt och som kan hjälpa mig isåfall.
Vad kan det tänkas att kosta hos bilmekaniker att fixa till?