Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ursäkta klick-baiten men jag behöver hjälp här ...och den som har en V70 2013, eller passande fungerande framlyktor som jag kan få prova med får en flaska rom av mig! Altså bara prova för att se om felet sitter i mitt lamphus eller resten av bilen. Jag bor i Sandviken. (Conditions apply! kommer du i epa ber jag om leg!) Först till kvarn :-)

Lägesgivare fram och bak är bytta och batteriet i bilen är nytt.
Felkoden B103D86 får jag inte bort, höger xenon blir trött och pekar i backen direkt vid start.

Volvo säger att jag behöver köpa en ny styrenhet, alltså inte ballasten, för 5000kr + programering, justering och installation. För den nätta summan av 8000kr.

Söker man på del-numret till den där styrenheten, 6336192099 hittar man faktisk endel begagnade men också aliexpress kopior till ge-bort pris! Är det någon som har provat? https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-6 ... 6336192099

Det verkar som BMW med flera delar dessa styrenheter men jag räknar med att de måste programmeras och jag har svårt att tänka mig att volvo vill röra en Alibaba styrenhet. Men jag kanske har fel. Det skulle vara intressant att hör om någon provat. Ballasten såg jag fanns på biltema nu till en tiondel av volvo priset - najs.

Tack på förhand och tack för ett grymt forum!
Jaha men nu fick jag också hem ett sånt där "billigt" styrdon från Amazon. Mina lampor fungerar ju nu men om någon har lust att prova det här styrdonet så skickar jag det med posten i Sverige för en hundring mot att ni rapporterar tillbaka hur det gick. Jag räknar med att programmering på volvo krävs dock. Jag lägger med en bild på hur det ser ut
Bilagor
2.jpg
Styrdon xenon v70
2.jpg (433.07 KiB) Visad 395 gånger
Märkligt fel på torkarna

Ska villigt erkänna att jag inte har en aning[…]

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]