- ons 29 jan 2025, 06:46
IMG_3739.jpeg (2.03 MiB) Visad 595 gånger
IMG_3737.jpeg (2.4 MiB) Visad 595 gånger
Jag är nybliven ägare till en V70 2.5ft — jag fick den väldigt billigt då den lider av rostande stenskott i takkanten (se bilder). Förstår att det är ett vanligt problem och har läst mycket om det här på forumet. Som ni ser på bilderna så har stenskotten försummats av tidigare ägare och rosten bitit sig fast ganska rejält, då den även verkar gå under listen i takkant.
Jag undrar om någon här på forumet fått liknande rost lagad på verkstad i Göteborgsområdet och har några tips? vad kostade det? Är ni nöjda? Förstår att det kan bli väldigt dyrt om man ska göra det helt professionellt och lyfta bort rutan. Finns någon som fixat utan att ta bort rutan?
Jag har en svärfar som är gammal billakerare som lovat hjälpa mig fixa rosten till sommaren då vi kan jobba ute. Men jag känner att jag gärna tar tag i detta så snart som möjligt innan det blir mycket värre.
Tack på förhand!
Jag undrar om någon här på forumet fått liknande rost lagad på verkstad i Göteborgsområdet och har några tips? vad kostade det? Är ni nöjda? Förstår att det kan bli väldigt dyrt om man ska göra det helt professionellt och lyfta bort rutan. Finns någon som fixat utan att ta bort rutan?
Jag har en svärfar som är gammal billakerare som lovat hjälpa mig fixa rosten till sommaren då vi kan jobba ute. Men jag känner att jag gärna tar tag i detta så snart som möjligt innan det blir mycket värre.
Tack på förhand!