Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har dålig räckvidd på centrallåset. Batteribyte i båda nycklarna hjälpte inte. Har Googlat i timmar och sett att det kan an bero på dålig mottagare i bilen.
(Mottagaren kan köpas begagnad på många bildelsställen och kostar en spottstyver.)
Men var i helskotta sitter mottagaren??
Hjälp !
Lasse
På äldre V70 lär den sitta under kåpan uppe på instrumentbrädan.. Men den har säkert flyttat på senare årgångar :-)

Edit: 2010 med 6 cyl bensin var den nyaste V70 som finns på volvopartswebstore. Dessvärre ser man inte exakt var grejerna sitter i bilen :-/ #1 verkar vara själva mottagaren
https://www.volvopartswebstore.com/show ... veLine=505
Jag hade samma problem med min S80 D5 2010. De visade sig att det var dålig kontakt i fjärrkontrollen. Jag bände upp överdelen på den (med kniv) så att jag kunde rengöra med kontaktspray mellan gummibiten med tryckknapparna och kretskortet. Det förefaller som om det blir utdunstningar från gummibiten som lägger sig på kretskortet och isolerar. Tog rejält med elektronikspray och torkade. Upprepade ett par gånger. Nu fungerar fjärrkontrollen som ny med räckvidd på typ 25 meter.

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Höjden är egentligen inte så vikti[…]