Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

HEJ
Ny här på forumet, har försökt hitta bef trådar om detta men hittar inte dom här trots att jag hittat dom när jag sökt via google.
Hoppas det är ok att jag skapar denna tråd iaf. Köpte mig en V70 T4 för en tid sedan och upptäckte att radion inte hittar en enda kanal hur man än sökte. Utgick ifrån att det har med antennen att göra. Fått lite olika versioner både här och på andra forum att antennerna sitter i vänster bakruta och även i bakkofångaren. På min sitter det dock i båda sidorutorna bak. På vänster ruta står det AM/FM och höger ruta enbart FM. Nån antenn syns inte i/bakom kofångaren.
efter att konstatera att allt är i sin ordning så fortsatte jag leta och följa hela kabelstammen för att ev hitta någon form av skada ell avbrott. Anledningen till denna tråd är mest för information som följer här..
Precis under reglaget för att öppna motorhuven sitter en skarv till antennkablarna på ett minst sagt tokigt ställe, precis innanför den lilla avlastningsytan för vänstr fot. Vid första anblicken såg allt okej ut men upptäckte sen att den glidit isär en liten aning. Detta sker troligen om man trycker lite för hårt med foten på avlastningsytan. efter att ha tryck ihop kontakten ordentligt igen så fungerar mottagningen perfekt igen!
Vill med detta mest dela med mig av detta då jag sett att många har haft problem med dålig mottagning i sina bilar.
Och just detta kontaktstycke verkar inte många känna till
mvh Lasse

Motorstyrningen växlar mellan dessa för[…]

Har lossat rutan och glidskorna var sönder oc[…]

Felkod P0420 Volvo v70 T4F-12

Tyvärr inte. Släcker motorlampan då[…]

Liten ventil i gasspjället B230E

Motorn tappar tomgången när den bö[…]