Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bejan1985
Tjena.
Har en V70 där bältet i förarstolen fastnat i upprullat läge. Någon som vet vad felet är?
Någon som vet hur jag kommer åt rullen och kan greja med den?
Användarvisningsbild
av Erik Å
Tror det står i instruktionsboken att om rullen skulle fastna med spänt bälte så drar man ut några centimeter till med våld och sen lossar spärren när man släpper..
Har den fastnat trots att bältet inte är sträckt har nog nåt gått sönder. Du har inte parkerat så bilen lutar rejält? Då låser rullen..
Användarvisningsbild
av Erik Å
Är bältet hårt sträckt alltså? Isåfall kör du med instruktionsbokens trick dvs dra ut några centimeter till. Går alltid att sträcka upp det som är på rullen lite lite till..
av Bejan1985
Nej det är inte hårt sträckt det är inte sträckt alls. Jag kan inte få ut det från rullen. Jag kan alltså inte använda bältet. Bältet är inte knäppt... Det sitter inte fast i låsknappen det sitter fast i rullen. Jag kan inte dra ut det
Användarvisningsbild
av apersson850
Om bältet inte är speciellt hårt sträckt och ändå inte går att dra ut har det antingen snott in sig i sig självt eller så har rullen gått sönder och fastnat. Den sitter inne bakom sidopanelerna och brukar vara eländig att komma åt utan att lyfta ut framsätet.
Användarvisningsbild
av Momentum
Jag tog i och drog hårt, då blev det lite slack i bältet, sen lossnade det, kolla om det inte är så att bältet är uppsnurrat längst ner på rullen, dra då snett uppåt

Volvo S60 II 2011. Jag behöver som rubriken s[…]

Xc90 T8 My22 vs My23

Det som sliter mycket på batterier är[…]

Har gjort det och de vill ta in bilen för f[…]

Modulen heter PHM (PHoneModule).