Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Dum som jag är valde jag att inte använda min lokala Volvoverkstad när bakluckan på min XC70-16 slutade gå att låsa, eftersom de hade väldigt lång väntetid. Jag lämnade istället in bilen till en annan verkstad, som lyckades fixa låsproblemet. Dock lyckades de ha sönder ramen runt knappen som man stänger bakluckan med på insidan.

Nu har jag två frågor:
  • Är det möjligt för en extra ohändig person att själv byta ramen och/eller knappen?
    Går det att köpa den här delen någonstans, och i så fall var?
Tack på förhand för tips och råd!
knapp.JPG
knapp.JPG (26.41 KiB) Visad 1857 gånger
Pebo skrev: lör 30 nov 2024, 06:36 Dum som jag är valde jag att inte använda min lokala Volvoverkstad när bakluckan på min XC70-16 slutade gå att låsa, eftersom de hade väldigt lång väntetid. Jag lämnade istället in bilen till en annan verkstad, som lyckades fixa låsproblemet. Dock lyckades de ha sönder ramen runt knappen som man stänger bakluckan med på insidan.

Nu har jag två frågor:
  • Är det möjligt för en extra ohändig person att själv byta ramen och/eller knappen?
    Går det att köpa den här delen någonstans, och i så fall var?
Tack på förhand för tips och råd!

knapp.JPG
själva ramen/knappen går att byta ut, väldigt lätt faktiskt:

själva knappen/ramen artikelnummer: 31264960
alternativ begagnad men som funkar finns även här: https://www.bildelsbasen.se/sv-se/pb/S% ... ection=asc
760 tändningslås?

Ja de är automat, så ta bort inredning […]

230fk går snålt

Mina spridare verkar vara äkta enligt bilder […]

Ac volvo v70n funkar 5-10min

Okej, tack för hjälp. Jag ska kolla film[…]

S40 2004

CD-växlaren var tillval. Om den finns ska den[…]