Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Min fina pappa gick bort för en vecka sedan och det har nu hamnat på mitt bord att sälja hans älskade Volvo XC70 (årgång 2015, påställd i Jan 2016). Bara han som ägt den och han har servat den och tagit hand om den väl. Jag har några frågor som jag hoppas någon snäll själ skulle kunna hjälpa mig med:

- Jag kan inte få fram miltal på bilen – vet ni hur man gör? Jag hörde av mig i chatten på Volvocars men de hade inte heller möjlighet att få fram den informationen och hänvisade mig till närmaste Volvohandlare.
- Pappa hade nyligen varit och besökt verkstaden med bilen då han upptäckt ett lätt gnisslande ljud på höger sida av bilen. De hittade inget större fel på bilen så de gjorde heller inget åt det. Jag tycker att det ev. låter lite som att det kommer utifrån, alternativt dörrarna eller stolarna (fjädrarna?). Vad tror ni det skulle kunna vara/ vem kan hjälpa mig om inte ens verkstaden kan lista ut det? Obs att det inte var en Volvo-verkstad, så jag kanske måste börja där.
- Sista frågan: Vem är den mest seriösa bilhandlaren att sälja en begagnad bil via? Vill bli behandlad med respekt i denna svåra stund och vill inte bli lurad.

Jättetacksam för all hjälp.
Anna.
Beklagar sorgen!

Gällande miltalet brukar jag också köra med det släckt för att få renare instrument, du snurrar på det lilla hjulet på blinkersspaken så växlar den fram miltalet.

Många bilfirmor har idag online värderingstjänst, eller att man kan bli kontaktad, jämför ett par stycken och bedöm buden.

Ljudet kan många saker, är det när bilen rullar kan det vara så enkelt som en sten som fastnat mot bromsskivan.
Har sålt några företagsbilar via KVD som är en onlineauktion och det har gått smidigt till (och bra betalt). KVD säljer väl flest (?) begagnade bilar i Sverige. En XC70 är hett eftertraktad så du kan nog få bra betalt. Jag har själv funderat på att sälja min privata Volvo via KVD när det är dags.
Jag hade ett konstigt ljud en gång. Det visade sig vara en sten som låg i fjäderskålen.
Ibland är det enkelt...

Kolla lite i vänkretsen. Jag hade en XC70 som jag fick sex spekulanter till utan att ens annonsera ut den. Det räckte att nämna det.
230fk går snålt

Har du bytt till en LH2.4-härva eller har du […]

ATE har sina PowerDisc skivor med frästa sp&[…]

Bromsslangar ska inte utsättas för direk[…]

Nu har jag hämtat bilen. Bilen har INTE st&ou[…]