- lör 26 okt 2024, 17:56
Jag har ganska säkert landat i att det blir till att skaffa sig en V70 D3/D4, 2011-2015 ~20000 mil.
Detta kommer nog bli alldeles utmärkt, men är lite intresserad av typfel man kan räkna med (motorval är utrett i en annan tråd, så det har jag lagt åt sidan).
Mest intressant är de dyra/problematiska felen. Finns det något man ska räkna med, och kanske ha ögonen på vid köp?
Rost hur är det med det?
Chassi, finns det någon känd problematik här?
Framskärmar verkar ha en viss tendens att rosta vad ser ute på "Ica parkeringen" (går ju och tjuvtittar förstås
).
Sånt kanske är lätt att åtgärda, om det inte gått för långt?
Annars verkar det inte vara några större problem, vad jag sett och hört.
Hjullager har det ryktats om att en V70 äter en hel del av.
Bromsok/skivor, styrleder etc är ju som det är. Inget undantag här för en V70 antar jag.
Dock har jag noterat att en ny spindelled inte gärna byts bara den, utan det blir gärna hela länkarmen.
V70 förefaller annars vara en rejält byggt bil.
Detta kommer nog bli alldeles utmärkt, men är lite intresserad av typfel man kan räkna med (motorval är utrett i en annan tråd, så det har jag lagt åt sidan).
Mest intressant är de dyra/problematiska felen. Finns det något man ska räkna med, och kanske ha ögonen på vid köp?
Rost hur är det med det?
Chassi, finns det någon känd problematik här?
Framskärmar verkar ha en viss tendens att rosta vad ser ute på "Ica parkeringen" (går ju och tjuvtittar förstås

Sånt kanske är lätt att åtgärda, om det inte gått för långt?
Annars verkar det inte vara några större problem, vad jag sett och hört.
Hjullager har det ryktats om att en V70 äter en hel del av.
Bromsok/skivor, styrleder etc är ju som det är. Inget undantag här för en V70 antar jag.
Dock har jag noterat att en ny spindelled inte gärna byts bara den, utan det blir gärna hela länkarmen.
V70 förefaller annars vara en rejält byggt bil.