- lör 19 okt 2024, 19:27
Tjena! Jag har nu bytt det jag trodde kunde vara problemet, men oljeförbrukningen kvarstår. Jag funderar därför på att börja byta kolvringarna på min D4204T5. Det är inget jobb jag gjort förut, men jag ser inga större problem med att utföra det. Jag har dock en fråga till någon som kanske gjort detta tidigare, eller någon som har tillgång till VIDA och kan få fram instruktioner.
En sak jag funderar på är balansaxeln, som ju måste tas bort för att få ut kolvarna. När jag sätter tillbaka den, hur justerar jag timingen på den går den att låsa?
När jag gör detta byte tänkte jag även dokumentera processen, beskriva hur man gör och ta en del bilder, för att hjälpa andra som kanske också vill våga sig på det här arbetet.
En sak jag funderar på är balansaxeln, som ju måste tas bort för att få ut kolvarna. När jag sätter tillbaka den, hur justerar jag timingen på den går den att låsa?
När jag gör detta byte tänkte jag även dokumentera processen, beskriva hur man gör och ta en del bilder, för att hjälpa andra som kanske också vill våga sig på det här arbetet.