Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla
Har varit på Bilia idag för att fixa lite på min D4 S 80 2013. Det mesta blev väldigt bra MEN.... har haft fel med GPS antennen som ev. skulle bytas för att navigationen har visat väldigt fel. Har befunnit mig i Frankrike, Belgien och Holland enligt navigation men har kört i götet hela tiden. Innan byte till ny antenn gjorde mekanikern en uppdatering för att kolla så det inte var något mjukvara problem. Efter misslyckad uppdatering är skärmen kolsvart.
Har någon stött på samma problem?
Måste kanske ny antenn monteras innan ny uppdatering?
IT är inte min starka sida inte heller Volvos ibland vad jag förstår. Kan det ha uppståt buggar under uppdateringen verkar som systemet ligger i en lopp. Jag kan höra i bilen att cd arbetar och att när man sätter i kabel för aux. uttaget för att ladda telefonen så visar den laddning från och till i typ 3sek konstant.
Tacksam för en liten ledtråd. PS säkringar 16 och 18 är demonterade med tändning på och mont. På nytt. Batteripolen är varit antagen i 30 min. Inget tycks hjälpa just nu. 🤔
Tack snälla för svar. Kände likadant.
Behövde bilen och tyckte inte heller om svaret.
Bra med lite stöttning. Lättare att gå vidare.
Dom får ta hand om bilen tills allt funkar. Självklart betalar jag antennbyte men skärmen får dom återställa
Igen. Tack för svar

Får gratulera!! Vad hade du för miltal[…]

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]