Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Seventy
Hejsan, tänkte prova att skriva här om någon vet vad problemet är på min v70 2.0f.

Bilen har följande problem: Startar och går bra på tomgången och går att köra tills att den blir VARM.

När bilen blir varm och man trycker lite på gasen, så börjar de blinka i alla lampor i mätarhuset och bilen vill dö.
De går alltså inte att varva, samt att varvmätaren lever sitt egna liv och kan stå på 0 när den är på tomgång.
Samt misständer den när den är varm.

Följande är bytt på bilen: Tändspolar, tändstift, vevaxelgivare och ventilkåps packning.

Nu till min fundering kan det vara så att de är så enkelt som lambdasond sensorer, eller vad tror ni.

Uppdatering: ägaren innan mig har kört ca 9000mil på enbart etanol, men sedan tankat bensin i den sista gången och då börja den krångla. Så igår fyllde jag upp 35L etanol och den går lite bättre, innan stod den på reservtanken, vad kan då vara fel tro? Att styrboxen inte vet hur man ska ta in bensin att den blivit knäpp efter det eller vad tror ni?

Tacksam för alla tips och idéer. :-(

Snyggt! Bävar inför bromsjobbet, det ve[…]

The discs don't look too bad. Check that they are […]

Ny stereo i min s40 2004

Hej, passar en sådan stereo direkt i urtaget[…]

Är det inte bytt egr och egr kylare på […]