Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tuffern
Jag har en XC70 2014, har funderat på att köpa en felkodsläsare för det kommer nått meddelande ibland om att allt inte är som det ska, skruvar inte så mycket själv, men lite ibland, räcker Biltemas eller ska man satsa på iCarsoft Vol V2.0 istället? helt ny på detta och vill inte lägga hur mycket pengar som helst, men ska vara användarvänligt.
av emtor
Dom som inte kostar så mycket läser bara av generiska felkoder, samt kanske/kanske inte har möjlighet till Live Data Stream.
Dom dyrare läser av Volvo specifika koder samt några andra saker som kan vara bra att ha,-så som att:
-Sätta handbromsen i serviceläge.
-ABS.
-Radera SRS felkoder.
-Göra ren DPF.
etc.
av Gelis
Vill du komma åt allt så är det Volvos eget VIDA och Dice interface som gäller. Vida (Kina clone) fungerar upp till 2014 årsmodell. Finns att köpa på lite olika sidor. Dock lite klurigt att installera om man är ovan med IT. Och kanske lite otympligt då man måste ha en laptop. Men man kommer åt allt och har även reparationsanvisningar.

Vill man ha något enklare så skulle jag rekommendera Foxwell 710 för Volvo den är ett strå vassare än iCarsoft.
Biltema funkar hyffsat, men man ska ha klart för sig att det finns begänsningar hur många moduler den klarar att läsa.

Nej det låter inte särskilt troligt. Ex[…]

https://partsouq.com/ Leta fram artikelnummer. F[…]

Konstigt lampfel volvo 940

Hej! På min volvo tänds varningslampan […]

Bytte tomgångsventilen och testkörde. D[…]