Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Hej!

Min V70 2.4d 2010 man 38000mil har rullat på men nu har jag fått ett underligt problem.
När jag gasar så varvar bilen upp men den går ju jävligt seg och man får inte tubokraften. Stannar jag. Går in och handlar i typ 5 min går ut igen. Så går den som den ska. Inga felkoder. Skulle läsa av bilen med Vida men nu får jag inte igång vida.

Är det spruckan slangar packningar borde den gå skit hela tiden. Är det DPF samma sak och då borde jag få felkod. EGR likaså. Någon som vet vart man behöver felsöka?
Användarvisningsbild
av MartinS
Kolla värden på olika tryckmätare och jämför dom. T.ex skall givaren i intercoolern visa samma som insuget med avstängd motor. Vilket dessutom skall vara samma som CEM anger som atmosfärtryck om motorn är avstängd.
Användarvisningsbild
av MartinS
Vad läste du ut med innan vida som inte lyckades få fram ett fel i ECM?
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Fick ej igång vida igår fick patcha och installera om skiten. Får ju fel på avgastemperatursensorn bank 1. Det är väl den på katalysatorn då. Får köra upp bilen till min mekanikert som får kolla kontakt, kablage och givare. Är detta ett ovanligt fel eller?
av Leifand
Hej på dig
Jag har en volvo xc70 årsmodell 2008 med samma fel. Vad jag funderar på är om du har kommit på vad felet är ??
Vore väldigt tacksam för svar
Instabil styrning (XC70 -16)

Jag har liknande problem. Hur känns det n&aum[…]

Köpråd V60 Recarge

Elvärmare jag tycker allt den höll m&ari[…]

Sänka volvo 740 40mm?

Planerar sänka 740:n med 40mm sänkningss[…]

SIM-kortshållare finns bara i bilar som &aum[…]