Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nissebo
Tjenare, har en 2012 V70 DrivE.

Börjar tröttna på att ansluta telefonen via Bluetooth för att spela musik, men såg att det finns USB-alternativ i menyn.

Funkar det att lägga MP3 på en sticka och koppla in i USB-uttaget i mittkonsollen, någon begränsning av bitrate eller annat man behöver veta isf?

Testade först att bränna CD med MP3 och köra i CD-växlaren (funkar i vår andra bil av annat märke), men det ville den inte vara med om. "CD kan ej läsas " eller liknande...
Användarvisningsbild
av apersson850
Ja, det ska fungera att köra mp3 på ett USB-minne. Det fungerade i vår XC70 från 2012 med High Performance Multimedia i alla fall.
Har kört musik från CD också, fast det var kanske inte i mp3-format. Den bilen hade ingen CD-växlare, men spelare för en CD/DVD i mittkonsolen. Såvitt jag vet hade High Performance Multimedia och Premium sound stöd för fler alternativ än de enklare ljudanläggningarna.
Jag har sålt bilen, därav "dåtid" i meningarna.
av UnleashFusion
Svar ja du kan köra på mp3 via usb (mittkonsolen). Jag brukar ladda ner 320kbps-filen. men sen varierar varje låt du laddar ner. Vissa "låtar" kan bli lägre/högre än den andra. Detta är nackdelen men dessvärre inte mycket man kan göra förutom att gå igenom varje låt man laddat ner och sedan lyssna i bilen vilken/vilka låtar som behöver "justeras"; genom att höja upp % volymen på den specifika låten och sedan överföra tillbaka till USBn. Finns verktyg online så det är inge större ingrepp heller. Funkar utmärkt här(med "13års erfarenhet :oops: "
Carplay trådlöst?

Lånar tråden lite. Någon som vet[…]

meddelande

Fabriksåterställning kan vara en lö[…]

850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Motorras efter abs kontakt hoppat ur

Varför lossades kontakten och ungefär […]