Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, har en V70 2012 2.5FT bi-fuel som gått 25000 mil. Jag kör endast på bensin, ingen gas alls om någon undrar. För några dagar sen så tvärdog den under körning och fick bogseras hem. Det finns inga felkoder alls enligt CR MAX felkodsläsare. Bränsletryck är ok och 5V till tändspolarna samt jord är ok. Alla säkringar kollade och är hela. Efter ett stort antal tester på tändstiften lyckades jag få fram en enda gnista, annars helt dött på samtliga stift. Kan det vara ECU:n som är felaktig? Det är det enda jag kan komma på just nu.
Ville bara kolla om någon har en annan möjlig förklaring innan jag lägger ut 4000:- på en utbytes ECU.
jaha, nu hittade jag en trasig säkring F37 ändå :-/ och upptäckte även att lampan i bagageutrymmet inte slocknat och dragit ut batteriet. Jag laddade en stund och gjorde en provstart och den startade så fint :-D .
Frågan är bara om jag missat den trasiga säkringen eller om den gått under mina felsökningar?
jaja, säkringen går väl igen om det fortfarande finns ett fel. Nu ska jag bara plocka ihop allt jag skruvat loss.

Skulle byta kabeln idag. Köpte ett rep paket […]

Bumpar en gammal tråd..... Är de bara k[…]

Byt bränsletrycksensorn

Har också Broditfäste med aktiv Brodith[…]