Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AleksanderR
Tjenare skaffade mig nyligen en v70 från 2015 och är super nöjd!
Jag har dock litet problem med kunna läsa av oljenivån på bilen. Bilen är en v70 D5 2015 AWD motor kod d5244T15. Har testat allt möjligt. Sätta bilen på tändningsläget 2 och gått in till oljenivå fältet . Först lyser den några sekunder att oljan ok och sen oljenivåkontroll funktionsstörning Service erfordras. Se bifogad bild. Får felkod P250B00. Ska ta en vida och läsa av koden också.
Har bytt sensorn igår vid oljebytet bara för vara säker men felet kvarstår. Kollade genom kablarna till sensorn och allt ser okej ut. Får även felkod på yttertemperatur sensorn P007300 och tempen ballar ur ibland. När det är 8 grader plus så säger den att det är -20. Vet dock inte om den är relevant till oljegivar problemet. Ska kolla kabelhärvan i dörren och klippa det jäkla buntbandet som alla säger man ska göra och gå genom alla sladdar så det felet bordet försvinna men inte oljesensorn.
Tack på förhand!!
Bilagor
IMG_1899.png
IMG_1899.png (4.64 MiB) Visad 178 gånger

Hoppas att det inte blev allt för dyrt fö[…]

Uppdatera mjukvaran

Alltifrån inte alls till nödvändig[…]

.. Jag tänker ändå att byggnader[…]

Elbilsräckvidd hit och elbilsräckvidd di[…]