Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Isaacn02
Halloj kom från stugan häromdan när de hade snöat nygligen å körde igenom en oplogad väg som var ca 3 decimeter hög. Kan inte påstå att det var alltför packad snö. Kom drygt 1 mil bort var påväg i en uppförsbacke då kom motorsystem service erfordras fram och bilen började gå väldigt dåligt (gick ca 30 uppförs) Stannade å tittade å lyssnade i motor lät inte som den brukade, tänkte försöka ta mig tillbaks hemåt så man kunde kika på bilen utan att frysa till döds så åkte hemåt igen. Fortsatte att gå max 30 tills jag kom nån kilometer från stugan, då varna den för automatlåda service erfordras plus att motorfläkten gick förfullt då stannade jag å slog av bilen och fick hjälp av en bekant att bogsera bilen sista vägen men sedan när jag skulle starta bilen för att visa hur den lät då starta den inte. Kollade felkoder på bilen med dator dock ej Vida och fick fram kamaxelgivaren

Om någon har några idéer om vad det kan vara är det mycket uppskattat!

Hade en kompis som har en liknande v70II som lämnade in sin på volvo där kamremmen kuggade då var det lite vatten som kom på remmen men han klarade sig från ventilhaveri.

En kollega sa även att de kan ha kommit snö som blockerat luftintaget eller va de nu heter, verkade vara vanligt på dessa modeller från 2008 till 2012

Som sagt alla idéer är välkomna men är som inte så sugen att lämna in den om det bara är nå snö som blockerat något, men har jag inget val så blire väl det.

Tack på förhand mvh Isaac

Bra jobbat. Hur många laddstopp behövd[…]

Pilot Assist - finns det olika?

Min 2019 lägger av i 140 km/h, tror jag det &[…]

Carplay trådlöst?

Jag har själv sökt svar och lösning[…]

Fel troligen löst. ABS-sensor (VF) krån[…]