- sön 14 jan 2024, 22:32
Har haft massor av problem med motorn på bilen D4162T. Några löses och nya dyker upp, men ett som jag har haft länge är EGR'en som inte gör som den ska.
Detta är tredje EGR'en jag har testad men den vill inte aktiveras när jag provar det på VIDA'n. När det är sagt, så har den aktiveras några enkelta gånger för ett tag sedan, men nu vill den inget. Tänker mest på att det är något annat som gör detta felet.
Hade felkod ECM-P040500, men nu är den borta, men felet kvarstår.
Kan det va några andra sensorer som gör detta? HAr testat att koppla ur några sensorer, men ingen skillnad.
Har mätt spänningen ut till EGR'en och där visar alla OK, men inte kabel nr 4 (Batt. minus) Den ger 12V mot GND. Detta verkar för mig lite konstigt då det borde va 0V.
HAr mätt ut alla kablar och där är inga kabelbrott eller kortslutning.
Någon som har några bar tips och lösningar?
Detta är tredje EGR'en jag har testad men den vill inte aktiveras när jag provar det på VIDA'n. När det är sagt, så har den aktiveras några enkelta gånger för ett tag sedan, men nu vill den inget. Tänker mest på att det är något annat som gör detta felet.
Hade felkod ECM-P040500, men nu är den borta, men felet kvarstår.
Kan det va några andra sensorer som gör detta? HAr testat att koppla ur några sensorer, men ingen skillnad.
Har mätt spänningen ut till EGR'en och där visar alla OK, men inte kabel nr 4 (Batt. minus) Den ger 12V mot GND. Detta verkar för mig lite konstigt då det borde va 0V.
HAr mätt ut alla kablar och där är inga kabelbrott eller kortslutning.
Någon som har några bar tips och lösningar?