Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
En tomhylsa till bil (är värmen i baksätet enda tillvalet?), ser dessutom ganska sliten ut på bl.a. ratt och växelspaksknopp.
Sen kan man fundera på hur bilen är körd för övrigt med tanke på den förmodade bristen att kunna backa intill en släpvagn.
Man kan även fråga sig varför man väljer att serva bilen på en fristående verkstad från när den var två år gammal, är den snålt underhållen genom åren är det aldrig bra...
Är däcken från Cooper enda uppsättningen?

Kan man leva med ovanstående så är det säkert ett bra bilköp, men jag hade avstått.
av jimjim
En dum fråga, men var läste du infon om däcken.?
Det är en fråga jag tänkt ställa till säljaren, om vilka däck som medföljer.
// jim
Användarvisningsbild
av fjohan82
Precis, på däcksidan står det Cooper... Vad nu det är för märke.
Kan inte se att det står att ytterligare en uppsättning medföljer, då gäller det att titta på de som sitter monterade om de är godkända som vinterdäck eller om de är rena sommardäck.
Användarvisningsbild
av apersson850
Cooper är en amerikansk däcktillverkare som mest fokuserar på däck för terrängbilar (4x4). Billigare än Good Year, Michelin, Pirelli exempelvis när det gäller sommardäck till en XC70.
Nuvarande ägaren hade verkligen behövt en backkamera!
Användarvisningsbild
av apersson850
Tråkig bil, svart inuti, motorn i det utförandet har jag provkört och den var betydligt otrevligare än den jag har i min 2012:a (ändrades 2011, tydligen), torkaren bak hänger på lacken (bryr man sig inte om att fixa något så enkelt är det inte mycket man bryr sig om).
Vilken bränslebox passar?

Hej har en 740 turbo 1990 med AC Sitter en box i […]

Jag har tagit tid hur lång tid det tar att t[…]

Hej. Har en xc60 Polestar 2023 med sommardäck[…]

Jag passerade precis 1000 mil med min så jag[…]