Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mickev70iii
Hej
Nån som kan svara på var map sensor /laddtrycksensor med sitter?
oem 31355463
oem 30622083
Enligt min Volvomekaniker skulle den sitta på förarsidan rakt ner när man öppnar huven, jag kan inte lokalisera den 🤔🤔🤔

Mvh Micke
Användarvisningsbild
av MartinS
Har du automat är den väldigt svår att se och byta uppifrån, omöjligt?

Har du manuell låda är det ganska gott om plats och enkelt uppifrån,
av Kenwo91
MartinS skrev: tor 09 nov 2023, 11:09 Har du automat är den väldigt svår att se och byta uppifrån, omöjligt?

Har du manuell låda är det ganska gott om plats och enkelt uppifrån,
Har bytt 3ggr på min egna, eller ja, tagit bort, satt dit, satt dit en från skroten, tagit bort för att sen sätta dit en ny (nej det var inget fel på den från skroten), på en automatare.

Enda jag egentligen hade nytta av var en förlängd T25 mejsel (kanske var T20?) men iaf ca 40cm lång.
Tyckte det var rätt enkelt iaf, nog för att jag har mek vänliga kvinnohänder :angelo:
av mickev70iii
Mapsensorn sitter rakt nederst på förarsidan bakom strålkastaren . Bosch e original och se till att få oe-nr av volvo, sen kan du köpa den var som helst 👍
Om det e på vintern di upplever att varvtalen går lite ryckigt beror det oftast att oljan i lådan e kall, så e det på min och den har gått 35000 mil /Micke

@klacken, @vjohnj : Tack båda! Drog ett var[…]

låg tomgång v70 04a

Sitter det inte tomgångsmotor/ventil på[…]

Fällbart framsäte?

Det går inte på min XC90 från […]

Tack som tusan för alla bra svar! Men tyv&[…]