Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvoinorrbotten
Tips på vilka märken på kompletta länkarmar fram som är av god kvalitet?

De som kommer upp på tex autodoc är, TRW, Meyle, Skf mm.

Vad kör volvo original för tillverkare på dessa?
Användarvisningsbild
av MartinS
TRW används i bilproduktionen på andra delar iallafall, så dom är nog tillförlitliga.
av rosefors
SPIDAN är GKNs eftermarknadsbrand och jag har för mig GKN är leverantör av originallänkarmarna, iallafall aluminiumvarianten.

TRW levererar bakbromsarna på dessa bilar och jag undrar om inte även hjullagren bak var TRW (fram är F.A.G). Minns inte just nu. Som eftermarknadsdelar är dom dock lite av en mixed bag. Vissa grejer är prisvärda och bra, andra not so much. Deras fjäderben till P2 är jag väldigt nöjd med men deras P-ändar är katastrof. Uppenbart QC fail och fick reklamera båda sidor en vecka efter montering.

Jag köpte MEYLE HD (förstärkt version/design mot OE-utförande) när det fanns. Oklart om det fortfarande finns, men idag hade jag köpt Lemförder som också förmodligen är det säkraste kortet/bästa alternativet efter OEM.
av rosefors
Kom på att jag har TRW länkarmar på min ena V70N och har haft dom på i tre år. Gummit börjar se lite trött ut nu men känns bra i övrigt så har egentligen inget att klaga på (för priset).

Men det är en helt annan bil som sagt.

Jag gjorde nyligen en dagsresa på 140 mil me[…]

Dragvikt 850 vs. 940?

Förstärkningssats fanns till 850. Med de[…]

B30a i en 740?

B30f var med kat från fabrik om jag minns re[…]

Byta bromsok bak v50 d3 2012

ha inte handbromsen åtdragen, och peta loss […]