Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av so63
Hej,

Är det någon som vet om gångjärnen till motorhuven på en V70 2016 skall vara så här böjda? Jag tänker på delen som går ut till armen.

Har problem med att bakdelen av motorhuven tar emot framskärmarna och motorhuven är positionerad för långt bak (går ej justera fram mer).

huvh.jpg
huvh.jpg (71.94 KiB) Visad 506 gånger
Jag blev nyfiken och gick ut och kollade. Mina är böjda i 90° vinkel, bortsett från en krök längs vägen, och den delen som fjädern sitter fästad i ska peka rakt ner.
Dina har fått en smäll av något.

Bottendelen är också böjd 90°, utan krök, och ska stå rakt upp.
av so63
Tack för svar. Misstänkte att något var galet.

Detta hände i samband med bilen inlämnad på verkstad. Men de vill inte kännas vid att de orsakat detta.

Hur kan man lyckas misshandla motorhuven såpass? Någon som sett något liknande?
av binkie
so63 skrev: fre 08 sep 2023, 13:55 Tack för svar. Misstänkte att något var galet.

Detta hände i samband med bilen inlämnad på verkstad. Men de vill inte kännas vid att de orsakat detta.

Hur kan man lyckas misshandla motorhuven såpass? Någon som sett något liknande?
Aldrig sett något liknande förutom om det är en skada från en krock.

Är det gjort på verkstan så är det ända scenariot som jag kan tänka mig är att de haft något större verktyg där typ hammare/slägga etc och sen slagit igen huven hårt.

Kan du inte se nått om du skruvar bort inred[…]

740 som krånglar

Hur ser det ut i spjällhuset? Har du rengjort[…]

Håller med om att det är osannolikt att[…]

B30a i en 740?

740 fanns ju med en rak VW diesel 6-a så en […]