- tis 08 aug 2023, 09:42
serviceprotokoll-np5-bensin.-c30-c30-ii-c70-ii-s40v50-s80v70-b5cyl-07-b4cyl--08b4cyl-flexifuel-diesel-d4xx4t-10 (1).jpg (1.46 MiB) Visad 702 gånger
Hej till er alla!
Förra året köpte jag en bil med en körsträcka på 29 500 mil.
Under användningsåret byttes ABS-sensorn på vänster framhjul vid service.
Jag försöker serva bilen själv.
I år bytte jag själva Castrol 0w -30 oljan och oljefilter, luftfilter och kabinfilter.
Jag köpte också ett bränslefilter, men det är ett problem. Jag kan inte hitta den!
Tittade ner nära tanken, men hittade bara kolkanister. Någon av er kanske kan berätta var filtret är?
Jag fick ett underhållsschema för denna motor från Volvo. Det är svårt att förstå vad som behöver ändras efter 30 500 mil
Är det någon som vet när man ska byta tändstift? Och vilka ska man köpa? Iridium eller platina?
Det är synd, men jag har inga fakturor från de tidigare ägarna de senaste 7 åren, så jag kan inte säga vad som ersatts.
Jag bifogar en fil med ett underhållsschema av V70 2.0f 2009.

Förra året köpte jag en bil med en körsträcka på 29 500 mil.
Under användningsåret byttes ABS-sensorn på vänster framhjul vid service.
Jag försöker serva bilen själv.
I år bytte jag själva Castrol 0w -30 oljan och oljefilter, luftfilter och kabinfilter.
Jag köpte också ett bränslefilter, men det är ett problem. Jag kan inte hitta den!
Tittade ner nära tanken, men hittade bara kolkanister. Någon av er kanske kan berätta var filtret är?
Jag fick ett underhållsschema för denna motor från Volvo. Det är svårt att förstå vad som behöver ändras efter 30 500 mil
Är det någon som vet när man ska byta tändstift? Och vilka ska man köpa? Iridium eller platina?
Det är synd, men jag har inga fakturor från de tidigare ägarna de senaste 7 åren, så jag kan inte säga vad som ersatts.
Jag bifogar en fil med ett underhållsschema av V70 2.0f 2009.