Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tarkin
#1547616
Hej, jag har plockat ner en 2.5FT motor och har problem med hur mycket jag ska dra åt topplocksbultarna. Är det någon som har någon form av specifikationer till det?

Gjorde det en gång innan enligt papper men det slutade med att jag fick en blandning av glykol och olja och bilen gick på 4 cylindrar så jag kan inte dragit det tillräckligt.

Finns det någon som är duktig på det här? Måste ha bilen rullandes så den går att sälja. Har inte ekonomin för att äga den. Har stått ett helt år med kass toppackning. Första gången jag rev ner motorn så var det en bränd ventil, efter det så köpte jag en annan topp och skiftade över dom bra ventilerna.
Bilagor
IMG_5330.jpeg
IMG_5330.jpeg (650.52 KiB) Visad 256 gånger
IMG_5334.jpeg
IMG_5334.jpeg (364.32 KiB) Visad 256 gånger
Kass generator? V70-2012

Kommer du åt att mäta direkt på g[…]

V60 2011 byte av kondensor

Hål i kondensorn efter påhälsning[…]

Innerbackspegel lös

Hm, känns ju spontant väldigt krån[…]

C70 -07, innertaket släpper

Har inte koll på c70 men de bilar jag har se[…]