Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lämnade in bilen på verkstad för kontroll/reparation av bla. luftkonditioneringen.

Nu säger dom att multiremmen har delat på sej(?!) och orsakat ett läckage på en AC-slang.
Hur vanligt är det att det sker? Vet inte exakt hur det var. Bilen står kvar på verkstan så jag har inte sett skadan.

Bilen gick bra. Enda märkbara felet var dålig kyla i kupe'n.

Givetvis måste ju multiremmen bytas. Kanske byter kamremm också fast det är bara några år sedan samtliga remmar byttes.

Ska byta några bussningar i bakvagnen och göra fyrhjulsinställning eftersom jag även bytt delar i framvagnen tidigare.
Känns som att det blir dyrt...
Lämnade ju in bilen för bla. reparation av AC.
Den är fortfarande inlämnad på MECA.

Enligt uppgift har ju multiremmen gjort hål på en AC slang och den får dom inte tag på. Dom får inga prisuppgifter heller så jag vet inte vad reparationen kommer att kosta...

Slangen har dom beställt via volvo men varför den inte leveras vet dom inte.

Har inte sett slangen själv så jag vet inte exakt vilken det är men jag föreslog att kanske nånn kunde tillverka en ny slang men det passade tydligen inte MECA.

Brukar "vanliga" hydraul firmor (tex. hydroscand) tillverka AC slangar? Jag skulle ju kunna ta med den där slangen nånnstans själv och få den tillverkad.
Det skulle ju givetvis vara slang av rätt typ.

Tittade på hydroscands sida och dom verkar ha en del AC slang mm.
Gäller ju att ha rätt anslutningar också. Volvo verkar ju ha en del egna snabbkopplingar.
Har inte tillgång till slangen och jag vet inte exakt vilken det är men om det är den jag tror så verkar den finnas på olika bildemonteringar.
Ska ringa och bråka med killen på verkstan i morgon fast dom vill ju hemskt gärna skaffa delarna via volvo.
Orkar inte förklara nu men bilen står kvar på MECA. Var dit igår och undrade vad dom gör..
Har blivit lovad att jag ska kunna hämta den nästa fredag. Lämnade ju in den den 30 juni!!
Dom fick tag på en slang från skroten men då hade AC killen hunnit gå på semester. Såg den igår för första gången på nästan två månader. Det var lite nedfallna löv på bilen men annars såg den ut som vanligt. JÖSSES!!!
Byta bränslefilter V50 D2 -12

Jeg gjorde dette. ✅ https://youtu.be/doQA1WrCEW[…]

Løs del

Mulig. Helt deformert. Takk for svar

Yes det ingick på vparts! Dock ej lå[…]

Volvo xc90 2017 d5 R design

Vad visade den direkt efter service då?