Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PeterHE71
IMG_20230618_095953948_HDR.jpg
IMG_20230618_095953948_HDR.jpg (3.5 MiB) Visad 723 gånger
Japp, skulle fästa värmeplåten som lossnat från fästet ovanför slutdämparen och skruvar in en självborrande skruv rakt in i kabelstammen och in i en Grön kabel med ett rött streck.skulle tro 4mm grov . Alltså en + .
Nu funkar inte släpvagn belysning och el- fönster.
Har kollat och mätt alla säkringar som är ok.
Var denna kabel tar vägen vet jag inte då jag inte kan läsa el ritningar.
Har en haynes- bok.
Kan elektronik boxen som styr strömmen till dragkroken gått?
Hjälp sökes och jag vet att jag borde kollat upp först
Innan jag skruvade.
av PeterHE71
Borde vara så ja , men jag har kollat alla säkringar både optiskt och med mätare i motorrummet, under handskfacket och på vä, sida bak i skuffen. Däremot finns det ett antal relän somjag inte kollat, pga okunskap hur man gör detta.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Har för mig att det finns säkringar i motorrummet som man kommer åt genom att lätta på säkringsboxen, dom sitter alltså en våning ner och syns inte direkt.
Ajdå Ajdå! Men det ska nog vara en röd kabel med ett grönt streck du menar.
Då har du gjort kortslutning före elcentralerna. Säkringarna i elcentralen bak är oberörd av denna sorts kortslutning du gjort.
Med största sannolikhet har midifusesäkringen(60A) utlösts och behöver bytas. Den säkringen förser som du skriver El-hissar,matningen till dragkroken plus en massa andra funktioner.
Dessa midfusesäkringar är gömda bakom en plastlock i säkringshållaren i motorummet. Det är tredje midifusesäkringen från motorn sett. Röd/gröna kabeln ser du även här på min bild:
Bild

Vissa rekommenderar att parkeringsbromsen ska akti[…]

(Ny medlem och första inlägg) Hej alla […]

Bara två viktiga detaljer om den videolä[…]

Trasig pump? Rapsolja?

Att spola ur med diverse medel kan hjälpa en […]