Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1544401
Ni menar D4 VEA och inte D4 AWD? De har ju samma hk men är olika maskiner....

Nu har jag för visso en V60 D4 190hk, men det landade på runt 13K.
Möjligt att det kan vara billigare med Volvo Classic service?
av skarj
#1544406
Volvo borde ju bjuda på det första bytet, med tanke på att intervallet var 24000 mil när den såldes, vips så blev det 15000 mil (VEA), vore snyggt att bjuda på första kamremsbyte och styggt att inte göra det (på märkesverkstad).
Användarvisningsbild
av Derank
#1544447
Det måste ju löna sig för er att ta en tripp norrut i landet på minisemester och boka tid för rembytet sammtidigt.

ÅF här i stan tog 8200kr sist jag frågade och Meca tar 6700kr, D4 190HK 5cyl
av KalleJ
#1544448
Tror mer att de som frågar inte har hittat vettig verkstad. Eller har kunskapen att förse en liten verkstad med egna delar så de kan byta...
Användarvisningsbild
av Jimmy Svensson
#1544512
Derank skrev:Det måste ju löna sig för er att ta en tripp norrut i landet på minisemester och boka tid för rembytet sammtidigt.

ÅF här i stan tog 8200kr sist jag frågade och Meca tar 6700kr, D4 190HK 5cyl
Hejsan. Det är inte i samband med service då eller. 14 skulle det kosta för mig med service 18000 mil
Användarvisningsbild
av Cotag
#1544516
Trådstartaren har, av andra trådar att döma, en VEA.

Jag handlade Gates kamremsats med pump och multirem av på Autodoc (2100kr) och lät en lokal verkstad göra jobbet (2000kr). Det var i slutet på 2020 och priserna har väl gått upp, men en fingervisning iallafall.
gates.jpg
gates.jpg (72.67 KiB) Visad 713 gånger

Om det var min bil hade jag bytt batteri. Det bruk[…]

@Micce1980, stämmer väl troligtvis. Vi &[…]

Hård Bromspedal

Hej allesammans, Jag har ett skumt problem med min[…]

Hubbes2010, härlig och tacksam färg at[…]