Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej min ac kyler ingenting, trycket står på 70psi när jag kopplar på slangen för påfyllning, (har en burk från vparts). Kan det vara tryck i systemet fast det inte finns något kylmedel? Vågar jag öppna burken och trycka i medlet trots att den står på 70psi?
efraiem1 skrev: tor 15 jun 2023, 21:44 Eller magnetkopplingen på kompressorn?

Skickat från min SM-G780F via Tapatalk
På effekt reglerad kompressor kopplingen har inga skims. Lite intressant vad högtycksidan visar för tryck. Jag antar att man hör och ser när kopplingen aktiveras för att utesluta relä.
Hugge44 skrev: tor 15 jun 2023, 22:12 Jag är inte så insatt i AC-System men man hör att det klickar till där nere vid ?kompressorn?när jag klickar på ac-knappen. Vad kan jag då utesluta? Kan det vara den reglerventilen och vet någon var den sitter?
Det klickar magnetkopplingen. Ventilen kommer man inte åt utan att plocka ner kompressorn. Det är svårt att ge rätt råd när man inte har undersökt mera: är det rätt köldmedium mängd, vilka tryck har man på både hög och lågtryck sidan, kylarfläkten hoppar det igång när den ska, evaporator temp givare visar den rätt, tryckgivaren på högtrycken visar den rätt och osv. Det är många saker som krångla.

Ur torpedväggen (eller brandväggen?) g&[…]

Inte idag men väl under den gångna helg[…]

Vissa rekommenderar att parkeringsbromsen ska akti[…]

Bara två viktiga detaljer om den videolä[…]