Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av skarj
Någon som vet om man kan förlänga tiden innan VOC somnar in och kräver start utav bilen, ute i bilen? Alltså dieselvärmare och inga andra funktioner i appen fungerar innan man "aktiverat" dessa igen genom start av bilen.
av skarj
Känns som den tar kväll lite väl snabbt för mig som har några bilar och inte använder alla så tätt, alltid trevligt när man får bestämma lite själv över saker och ting ;-)
Användarvisningsbild
av apersson850
Beroende på årsmodell tar det olika antal dagar. Det är dessutom så att om du ställer in en timer för värmaren, då kan du göra det även efter att den gått i viloläge. Min 2012:a går i viloläge efter tre dagar och somnar helt efter två veckor. I intervallet 4-14 dagar kan du ställa in en timer ändå. Bilen kvicknar till en gång i timmen och kollar om det hänt något, så sätter du bara timern med några timmars framförhållning, så fungerar det.
Vår 2016 vilar sig efter fem dagar och lägger av helt efter tre veckor.
av skarj
2+13, och 3 dagar stämmer nog. Vad menar du med sommar helt? Väcks fortfarande genom att starta bilen, eller måste felkoder kvitteras?
Användarvisningsbild
av apersson850
Med somnar helt menar jag att den inte tittar på någonting som kommer från appen alls. Inte ens en gång i timmen.
av skarj
Lite synd att de inte lagt in en wake up, ping i appen, att den får sova men att man får en möjlighet, lite trist när bilen frusit ihop och man inte kommer in, men vet att man har dieselvärmare, gött att man också hade motor och kupévärmare denna gången, iof inget problem för dom flesta som använder bilen dagligen eller nära på. I vårt fall är den en extrabil just nu i väntan på återlämning av en privatleasad som har mil kvar att nyttja (elbil), så den står i längre perioder. Och när vädret svänger kring nollan samtidigt med riklig nederbörd...då blir man utelåst :-)
av Doomis
skarj skrev:Lite synd att de inte lagt in en wake up, ping i appen
Fast det fungerar ju inte så, du kan inte slå på något som är avstängt med en yttre signal, det är omöjligt.
Din VOC mottagare tar emot instruktioner när den är igång, ju längre tiden går ju längre blir tillfällena den lyssnar tills den helt enkelt upphör med det och stängs av
Nästa elbil från Volvo?

Jag gillar den utvändiga designen, lite kombi[…]

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Råd vid punktering

Hej. Noterade i morse att höger framdäck[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]