Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Doomis
Men provar de inte funktionen innan man lämnar ut bilen till kund?
Läs ut bilkonfigurationen med VIDA och se vad subwoofer parametern har för värde.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Bilkonfigurationen måste väl innehålla subwoofer från början? Såvitt jag vet är enda sättet att avkoda CEM med Vdash och sedan ändra konfigurationen.
av Doomis
Utifrån vad han skriver så tolkar jag det som han varit hos en återförsäljare, för det är de som använder sig av mjukvara med Vida.
Sen vill jag minnas(utan att vara säker) att Subwoofern går att eftermontera på 2008-2009, men att de tog bort tillåtelsen av eftermontering på senare årsmodeller.
av Tråsdahl
Nedlastningen av software ble ikke gjort hos volvoverksted men de som lastet ned har benyttet Vida.
Kjøpte denne Sub hos en kjenning som hadde en 2011 modell XC70, på denne kunne de ikke laste ned software.
av Doomis
Ja men då är det ju där du har problemet. Dom har inte fått till dem med mjukvaran. Subwoofern kommer aldrig hoppa igång så länge subwooferparametern inte ändrar status.
Det kan vara så som Marcus skriver, mjukvaran finns inte till din bil.
Byte inre styrled

Jag får ge mig på att värma och b[…]

Original kittet runt gångjärnen har spr[…]

Ja det är en bra tankeställare att kolla[…]

Jag har ett liknande problem, min lucka går […]