Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KennyBoffa
Har en V70 drive 1.6d 2011. Motor 4164t

Slangen som går från intercooler läcker, och måste bytas, har haft mycket svart rök pga det. Men kan inte lista ut vilken det är jag ska köpa, och bästa sätt att byta den. Har kollat på bildelsbasen och Laga.se, men det finns en mängd olika varianter, några som ser ganska rätt ut, men hittar ingen alls när jag söker på mitt motornummer.

- Räcker det om jag kommer under bilen eller är det meckigare än så? Måste fronten av eller så? Kan ju såklart lossa övre delen av slangen (där den har spruckit), men når inte ner uppifrån för att komma åt där nere.

- Denna variant med det orginalnumret bör det väl vara? : https://www.ebay.co.uk/itm/392686983375 ... R57RhMX9YA

- kan inte heller se hur den sitter fast vid själva intercoolern, så vet inte om den änden ser rätt ut.

Någon som har koll?
Senast redigerad av 1 KennyBoffa, redigerad totalt 0 gånger.
av rosefors
Om det här är samma skit som på 2.5T/FT så behöver man plocka av kofångaren för att komma åt slangklämman, som om det vill sig illa är så pass sönderrostad att du får kapa av den.
EX60

Tycker de är bra utrustade som standard. Viss[…]

Xenon D3S

Hej Är det någon som provat att montera[…]

Råd vid punktering

Ingen seriös firman stoppar i en korv fr&arin[…]

Kolla att generatorlampan lyser med "tä[…]