Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mestvolvo
#1500868
Tjena.
Har ett problem med frugans bil. Den har varit inne på verkstad för att leta felkod. Utan resultat.
Är bilen lastad mycket. Alltså normal mycket för en kortare resa eller bara full med folk så kommer de under någon sekund då och då larm på strålkastarna. Ja har själv inte lyckats se vad exakta problemet är. Men de är helt uppenbart ett problem för även när
Inte larmet är aktivt så blinkar mötande med hel lyset 😅 vilket är ett ganska jobbigt problem. Min enda tanke jag kommit på är om de skulle vara något problem med strålkastar sensorn till lysviddsregleringen. Som sitter bak . Samtidigt tkr ja den borde indikera på felsökaren. Någon som ha en idé innan ja köper en sådan ?
#1500877
Det sitter en höjdlägesgivare fram och en bak på höger sida. Om de bara ger fel värde, men ett värde som ändå är rimligt, då får du ingen felkod. Det enda som händer då är att strålkastarna pekar i fel höjdläge.
#1502362
Ja dom har jag koll på. Har även snabb tittat på
Dom. Dom ser båda fina och hela ut. Vågar inte pilla för mkt på som . Kanske lyckas göra de ännu värre då. Är ju krabbigt att ta reda på vad som sker då de oftast bara händer vid fullastad bil under drift 😅.
#1505651
Dags att byta bakfjädrar och dämpare ?
När bilen gungar ned baktill i guppen och nivågivaren indikerar värden utanför vad som justeringen fram kan kompensera för så tänds felindikeringen för belysningen men eftersom felet försvinner direkt då bilen fjädrar tillbaka så skriver den inte upp felkoden i minnet .

Been there , done that

Vad är det du undrar över??

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr[…]

Ja det var hans.

Felkoder kommunikation XC70 -06

Hej, Har en xc70 -06 som jag under en tid har haft[…]