Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har problem med c-låset på en V70 årsmodell 2013.
Allt började med att förardörren strula med låstappen på dörren inte gick ner ordentligt, sen slutade dörren funka med fjärrdosan, men funkade om man använde nödnyckeln i förardörren.
Sen började även passagerardörren att strula också för att sedan ge upp helt.
Läste lite här om folk som haft problem med låsen på sin v70:is.
Började med att köpa en ny komplett låskista till förardörren och byte den, men går bara att öppna förardörren och då med nödnyckeln, funkar inte med fjärrdosa.
Nu till min fråga: är de så att man måste byta även komplett låskista i passagerardörren med?, kan de va så att man även måste radera ev. felkoder om de finns några för att bilens diagnossystem kopplat bort låskistorna när de kände av att dem börjat och krångla?

Väldigt tacksam för alla svar och idéer på vad de kan vara som strular/dummar sig med c-låset, är väldigt frustrerande när de ej funkar som man vill.
Senast redigerad av 1 Martinsjodell1984, redigerad totalt 0 gånger.
Hade exakt samma problem nyss, jag böt en i taget med en dag mellanrum, allt fungerade perfekt. Inga felkoder att radera, bara plugga in nya och skruva ihop allt.
Kan tipsa om att smörja mekanismen till fönsterhissarna i samma veva.

Har du kollat kablarna i övergång från dörr till bil? Kan vara avbrott.

Jag köpte nya kistor på autodoc för 500kr styck. Ville inte riskera att få en lika dålig som jag hade från skroten.
Jag böt framdörrarna, vad menas med blockerat låsläge?
Det är det andra klicket som kommer efter några sekunder, den frikopplar handtagen så man inte ska kunna krossa rutan och öppna.

Men finns det på deras så kan det nog bli ett köp, min förardörr börjar bli lite ledsen efter 33500 mil
Okej, min låter så fortfarande, men det kanske bara är bakdörrarna fortfarande? 😂

Får undersöka det, återkommer.

Men jag köpte märket topran på autodoc, bra passform men man såg att det vara färre stift i kontakten än orginal.
råkat ut för exakt samma sak v70-12. började med bakdörren vänster sida, sedan kom förardörren också.
Hämtade 2 kompletta låskistor från en skrot i närheten för 240kr. förardörren bytte och fungera, men hur faan får man loss bakfönstret utan att förstöra den? sitter inga bultar på min som framdörren hade utan bara den hållare i mitten. gärna video :/

Jag igen. För felkoderna: ECM-P246386 Diesel[…]

Mackans Garage tror jag det var. Jupp, hä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som g&[…]

Är det den nyare motorn med 5 st tändspo[…]