Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perasbro
Hej Alla,
Hoppas någon har någon ledtråd på mina problem:
1. Den gula varningslampan för Strålkastarfel lyser och i displayen uppmanas jag att uppsöka serviceverkstad.
Jag har kört Vida Dice men där kommer ingen felkod upp. Vad kan orsaken vara att inget syns?

2. Däremot får jag 2 felkoder: KVM-B10C71F Invändig antenn bagageutrymme
KVM-B10CB1F Antenn dörrhandtag höger bak
Jag har haft problem med fjärrkontroller som inte fungerat som de skall och har förmodat att det varit fel på batterierna i fjärrkontrollen. Efter batteribyte har kontrollen fungerat några dagar för att sedan varit död.
Har någon en idé om var antennerna sitter?

Tack på förhand
-Per
av perasbro
Ingen som har någon idé?
Vad är det som styr det svängande helljuset? Sitter det en motor i varje lykta?
Det pratas om 2 nivågivare, en som sitter bak (höger?) och en som sitter fram. Var fram?
Vad gör den fram för nytta?

När man startar höjer och sänker sig båda ljusen, men inget svängande ljus.

-Per
av glock40sw
Du har tydligen ABL lyktor (Active bending lights) ,har de själv i min bil , ganska onödig finess enligt min mening. De fungerar bara när bilen är rullning med ganska snäv hastighetsintervall ,och omgivningen är tillräckligt mörkt. Du kan läsa mera på Vida . Själv körde jag sakta på en kurvig skogsväg för att se om de fungerar ,men det var många år sedan .
Det är elmotorer som styr lyktorna . De givarnas placeringar skulle du hitta också på Vida ,där finns mycket info om man bara lär sig hitta.
av perasbro
Tusen Tack för svar.
Den gula ABL-lampan lyser på instrumentbrädan men VIDA ger inget fel-utslag.
Däremot ger VIDA några antenn-fel höger bak och i koffert.
Sitter motorn i lampan? Kan man byta bara motorn eller är det hela lamphuset som gäller?
-Per
av perasbro
Är ganska ny med VIDA.
Ansluter OBD2-kon takten till Volvo Vida-instrumentet och sedan till laptopen.
Startar programmet och - Läs koder.
-Per
Volvo 740 fördelare

Vevaxelgivaren....

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]