- lör 04 sep 2021, 09:50
#1462174
Hej har bytt främre hjullsger på båda sidor till FAG från Autodoc.
Nu kommer ABS och antisladd felmeddelanden och även fel med ljusets höjdreglering.
Jag insåg att en ring / tätning som sitter på drivaxeln mot hjollsgrets baksida hade fallit bort på ena sidan.
Undrar då om denna ring innehåller magnet som ABS-givaren läser eller om det är just bara en tätning.
Lagren är till det yttre helt identiska med de som satt i från fabrik, även de från FAG. Lagren är inpressade i botten av läger i spindeln.
Finns det något sätt att mäta sensorerna, De borde inte skadats, men man vet ju aldrig.
Jag får även felmeddelande för ljusets. Jag lossade armen till nivågivaren från bäraren för att inte skada den när bäramen bröts ner för att lossa spindeln.
Har jag fel lager/ sensorerna som gett upp eller är det tätningen på drivaxeln inte satt på plats som är orsaken?
Nu kommer ABS och antisladd felmeddelanden och även fel med ljusets höjdreglering.
Jag insåg att en ring / tätning som sitter på drivaxeln mot hjollsgrets baksida hade fallit bort på ena sidan.
Undrar då om denna ring innehåller magnet som ABS-givaren läser eller om det är just bara en tätning.
Lagren är till det yttre helt identiska med de som satt i från fabrik, även de från FAG. Lagren är inpressade i botten av läger i spindeln.
Finns det något sätt att mäta sensorerna, De borde inte skadats, men man vet ju aldrig.
Jag får även felmeddelande för ljusets. Jag lossade armen till nivågivaren från bäraren för att inte skada den när bäramen bröts ner för att lossa spindeln.
Har jag fel lager/ sensorerna som gett upp eller är det tätningen på drivaxeln inte satt på plats som är orsaken?
P1800
Hobbybilar: 1800S -64, 1800ES -72, 144GL -74, 262c Bertone -79, 780 Bertone-87 http://www.garaget.org/p1800-64/cars
Bruksbilar: V70N 140hk -02, V70II 2,4d Polestar -10
Hobbybilar: 1800S -64, 1800ES -72, 144GL -74, 262c Bertone -79, 780 Bertone-87 http://www.garaget.org/p1800-64/cars
Bruksbilar: V70N 140hk -02, V70II 2,4d Polestar -10