Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lillolle
Låset fungerar men själva handtaget går inte tillbaka när man öppnar. Hur kommer man enklast åt att kolla om ngt gått sönder eller om man behöver byta ut?
Användarvisningsbild
av Taxen47
Är det en V70 med manuellt handtag,så kan det vara som på min att stången "gångjärnet" rostar och då kärvar handtaget.Det går att sticka in fingrarna och putta ner handtaget så man får den normal igen.Sen bör man spreja in nån smörja i utkanterna.Ta en ficklampa och lys upp så ser du hur det ser ut där uppe.
Användarvisningsbild
av Steffe3
För mig så var det vajern som var sliten, även om det kunde kännas som att det var stången (den var rostig den också).

Relativt enkelt att demontera, så man skulle kunna ta bort handtaget och putsa upp stången om man vill.
av Lillolle
Kommer man åt bäst om man plockar ner inredningen eller tar man bort det med att släppa på delen där nummerskylt belysningen sitter?
Användarvisningsbild
av Steffe3
Inredningen måste tyvärr ner (muttrar på insidan av luckan), med ganska överhängande risk att clips går sönder.
Extremt svårstartad s70 2.4T

Felkoder kommer inte förren du kört bile[…]

slungdiff på 945

SE modellen har slungdiff.

Takräcke Thule Evo (XC60).

Hej, Har takräcke enligt rubriken och som jag[…]

En sak du bör kolla, ta loss den klena vakuum[…]