Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tremere
Jag måste byta ac-kompressor och rem på en V70 -08. Fått pris på 6-8000:- för bara kompressor så tänkte köpa från Tyskland med originalnummer. Det skiljer ändå i diameter mellan 110 och 115 mm och oljevolym 100-200 ml på de modeller jag får fram. Hur stor avvikelse mot original kan man ha? Med den skillnad i oljevolym så borde yttermåtten bli olika.

Det står att torkfilter måste bytas för att garantin ska gälla. Vet någon om man bara byter filtermedia eller hela torkbehållaren på V70 -08 2.4 D?
Användarvisningsbild
av Variosboy
Kan bara svara på det sista och det är som så att torkfiltret är inbyggt i ena gaveln på kondensorn, så det blir med andra ord byte av kondensor om man ska göra det rätt och riktigt.
Har för mig att jag betalade 800:- för den på autodoc när jag bytte för 3 år sen. Å med en ny kondensor blir ju effekten av ACn på topp, så det känns ändå okej att byta den tycker jag. Bytte i mars 2018 å med tanke på hur den sommaren var så var det guld värt! :-)
Användarvisningsbild
av Variosboy
Prasco var fabrikatet.
Fanns kvar i orderstatistiken i appen. :-)
Har dock ingen aning om ifall det är att betrakta som bra kvalitet eller ej. Ser att den nu kostar 940:- och att dom har modeller från 891 till 1500.
OBD P0121

Ok, då är det inte kopplingsgivaren. […]

Takräcke Thule Evo (XC60).

@ankan84 , Till nästa gång, Thule har […]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Sålänge ni är nöjda &au[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

God fortsättning. En sen återkoppling,[…]