Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Oljebolaget
När bilen står parkerad efter körning så bildas det alltid en lite pöl med vatten på marken precis under tröskeln mellan förardörren och hjulhuset. Alltså i höjd med backspegeln ungefär.

AC:n bildar givetvis också en liten pöl med kondens men den är precis under bilen så inget konstigt med det. Funderar på vad detta vid tröskeln kan vara. Har känt lite på det och det är ingen olja i alla fall :)
Användarvisningsbild
av apersson850
Kommer det inte från de inbyggda komposterna i framskärmarnas övre bakkant? Brukar du blåsa rent där? Annars är det inte ovanligt med mindre björkodlingar på det stället, och de kan säkert läcka lite vatten hela tiden.

Jag brukar gå lös på dem med kompressorn då och då, så jag blåser ut löv, pinnar och annat krafs som letat sig in där.
av Oljebolaget
apersson850 skrev:Kommer det inte från de inbyggda komposterna i framskärmarnas övre bakkant? Brukar du blåsa rent där? Annars är det inte ovanligt med mindre björkodlingar på det stället, och de kan säkert läcka lite vatten hela tiden.

Jag brukar gå lös på dem med kompressorn då och då, så jag blåser ut löv, pinnar och annat krafs som letat sig in där.
Det har jag faktiskt inte tänkt på, ska kolla där och göra rent. Tack för tipset.
OBD P0121

Ok, då är det inte kopplingsgivaren. […]

Takräcke Thule Evo (XC60).

@ankan84 , Till nästa gång, Thule har […]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Sålänge ni är nöjda &au[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

God fortsättning. En sen återkoppling,[…]