Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tudan
Hej
Har problem med värmen i min Volvo v70 baksätesvärmen funkar inte lyser inte på knapparna heller, och inte den på förarsidan samt att de inte går att ändra tempen på förar sidan .
Har provat bytt den lilla dosan under förarstolen. Men fortfarande 6 ST felkoder på ccm någon som vet om de är samma dosor både till framstolarna som till baksätet?
Användarvisningsbild
av Steffe3
Enligt VIDA så verkar det vara något "tjall" med klimatenheten, men ja, som nämnt ovan så skulle en säkring vara en möjlighet.

Eftersom du inte nämnt årsmodell så går jag till min egen som utgångspunkt, där är det säkring 26 under handskfacket som sköter CCM.
av mange240
Steffe3 skrev: mån 28 dec 2020, 11:13 Enligt VIDA så verkar det vara något "tjall" med klimatenheten, men ja, som nämnt ovan så skulle en säkring vara en möjlighet.

Eftersom du inte nämnt årsmodell så går jag till min egen som utgångspunkt, där är det säkring 26 under handskfacket som sköter CCM.
Mer inne på en trasig nod som bränt säkringen på de lin-nätet . Men har ej satt mig in i koderna. :nerd:
av tudan
Aa säkringarna har jag kollat åtfalliga ggr .
Löste sej med värmen jag chansade på att beställa en ccm på skroten en med samma nr , å nu funkar det som vanligt igen :-)
Användarvisningsbild
av Steffe3
Gött, då var det CCM som hade gett sig trots allt :-D

Aldrig roligt när saker går sönder, men skönt när man kan fixa det utan att behöva ta hjälp av verkstaden.
av tudan
Japp de är ju skönt :-) . Ringde å bokade av tiden jag hade för felsökning men dom på verkstaden sa man gatt kalebrera och ladda ner rätt mjukvara till den .men jag vet inte ja .allt funkar ju som de ska men tycker de inte blåser så mycket i luftspjällen mitt på ovanför radion när man kör på autoläge men de kanske de inte ska göra .
Någon som vet ?

@Kinesvolvo , V90 2018? Tänker att en av vol[…]

Någon som har provat att avaktivera ventilen[…]

Volvo Selekt garanti

oljepumpen klassas inte som slitdel, inet i min v&[…]

Verkar ha kollat mer eller mindre allt man kan. &A[…]