Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MoralMoral
Idag när jag skulle åka iväg med bilen så startade den inte , startmotorn går runt men den tänder inte .. körde slut på batteriet så ordnade en kompis som kom med startkablar men inget hjälpte , åkte och fyllde i 10 liter bensin (va lite i tanken) ingen skillnad

När jag trycker på startknappen så går startmotorn även om jag släppt startknappen .. jag tror det är bränslerelatetat har alltid kört på bensin.. bilen bärgas imorgon till Verkstad .

Vad tror ni är felet ?

Mvh MoralMoral :oops: :-(
God Jul @MoralMoral önskar musfamiljen som byggt bo i min motor som resulterat i att jag har en rasad topp på min Volvo , inte säkert försäkringen täcker detta heller ...

Kamremen har hoppat och slagit sönder topplocket
Har du volvia så täcks det av försäkringen om du har helförsäkring. Råkade ut för samma sak med motorbyte som följd vilket som tur var gick på försäkringen.
Trodde jag med, men då det inte är maskinskadedelen i försäkringen som tar det så har det ingen betydelse.
Hon jag pratade med på Volvia beskrev det hela som att det betraktades på samma sätt som om någon sparkat av en backspegel. Som yttre åverkan helt enkelt.

Hej igen. Bytt pcv huset inkl slangar. Motorlampa […]

Volvo Selekt garanti

Hej, ville höra om era erfarenheter gä[…]

Okej. Tack för svar! Jag var lite inne p&ari[…]

Nu har jag testar att smörja kontakten p&arin[…]