- fre 20 nov 2020, 20:43
I dag var det -3 grader här och efter som det var första gång med lite is på rutan tänkte jag lite impulsivt att jag skulle testa parkeringsvärmaren. Så jag satte den på manuellt en halvtimme innan jag skulle åka. Men när jag kom ut till bilen så var den bara "ljummen". Temperaturmätaren i displayen på bilen visade "ca 25% upp" när jag startade bilen. Så då måste jag fråga.
1. Hur länge ska man måste ha på värmaren innan? Och är det beroende av utetemperaturen?
2. Behöver värmeapparaten i bilen stå på någon särskild inställning för att parkeringsvärmaren ska fungera optimalt?
Jag vet jag kan sätta tiden då jag ska använda bilen, men detta är för dom gångerna där jag vill starta den impulsivt.
1. Hur länge ska man måste ha på värmaren innan? Och är det beroende av utetemperaturen?
2. Behöver värmeapparaten i bilen stå på någon särskild inställning för att parkeringsvärmaren ska fungera optimalt?
Jag vet jag kan sätta tiden då jag ska använda bilen, men detta är för dom gångerna där jag vill starta den impulsivt.
- By Kinesvolvo