- fre 20 nov 2020, 14:21
Hej.
Bilen: XC70 från 2014, utan keyless
Problemet: Att man oftast får trycka ett antal gånger på lås/lås upp på nyckeln innan bilen faktiskt händer något. Ibland fungerar det på första trycket men oftast krävs allt mellan 2-15 tryck innan något händer.
Mina tankar samt åtgärder:
Alla tankar och idéer uppskattas
Med vänlig hälsning, Linus
Bilen: XC70 från 2014, utan keyless
Problemet: Att man oftast får trycka ett antal gånger på lås/lås upp på nyckeln innan bilen faktiskt händer något. Ibland fungerar det på första trycket men oftast krävs allt mellan 2-15 tryck innan något händer.
Mina tankar samt åtgärder:
- Misstänkte att batteriet i nyckeln börjar bli dåligt så jag bytte detta men det gjorde ingen skillnad.
- Misstänkte dålig kontakt i knapparna i nyckeln. Jag öppnade upp nyckeln men såg inget uppenbart avvikande. Rengjorde ändå innan jag satte ihop nyckeln igen, gjorde dock ingen skillnad.
- Misstänkte något annat elektroniskt fel på nyckeln och provade därför med två andra nycklar till bilen men upplevde samma problem även med dessa, även efter att jag bytt batteri även i dessa nycklarna. Att jag har samma problem med alla nycklarna får mig att misstänka att problemet inte ligger i nycklarna utan i mottagaren/bilen.
- Jag har provat "synka" nycklarna efter någons idé på något forum genom att låsa och låsa upp bilen ett antal gånger i rad, gjorde heller ingen skillnad.
Alla tankar och idéer uppskattas
Med vänlig hälsning, Linus
XC70 D5 -14
- By Lelleprinter