Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1409967
Hej,

Som rubriken lyder, så startar inte motorn till och från på första försöket. Har läst om liknande startproblem här på forumet, men min uppför sig på ett annorlunda sätt, så jag tar mig friheten att starta ny tråd.

Till och från startar inte motorn på första försöket utan startmotorn dör direkt på en bråkdels sekund dvs startmotorn avger ett kort startljud men drar inte runt" motorn. Det går att höra startmotorn kort men den dör direkt, varpå bilen går i tändläge. Trycker jag på startknappen en andra gång, så startar den utan problem, oberoende om motorn är kall eller varm. Startovilligheten har kommit med tätare intervaller den senaste tiden. Det har pågått i några månader nu. Någon som "känner igen sig" i beskrivningen?

Tacksam för råd och tips!
Senast redigerad av 1 Yaniz, redigerad totalt 0 gånger.
#1409976
Japp, det känner jag igen.
Dags att byta startmotorn, solenoiden trycker inte in drevet på första försöket. Jag letade upp en startmotor med så få mil som möjligt på Bildelsbasen.
#1410123
MagnusR skrev:Hur långt har bilen gått, dvs när man man förvänta sig att få det problemet?
Min hade rullat strax över 18.000 mil när startproblemen började ...

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]