Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ArchAngel
Hej.
Jag har en 2.4d från 2010. Är lite sugen på ett sportsystem med dubbla ändrör. Är det nån som testat att sätta sånt och ha kvar den vanliga stötfångaren, eller måste man ha R-design?
Användarvisningsbild
av HenkeVFR
Vet inte om det är samma, men på min 2,5T har jag BSR med dubbla ljuddämpare. Det följer med förlängare till fästet bak, så det kan monteras under originalstötfångaren.
Jag har det så, fast jag är sugen på att köpa R-design diffusern.
Snyggare, men en extrakostnad.
av mikebike
III skrev: mån 10 aug 2020, 09:07 Sportavgas på en diesel? Skeptisk. Blir inte det lite fånigt?
Särskilt ihop med R-design....
Användarvisningsbild
av fjohan82
III skrev: mån 10 aug 2020, 09:07 Sportavgas på en diesel? Skeptisk. Blir inte det lite fånigt?
Du får ju ett bättre flöde, så det är nog inte så dumt...
Jag funderade på att montera ett Polestar Parts på min V60, men dessa finns tyvärr inte längre.
av ArchAngel
Varför skulle det bli fånigt? Även om en diesel inte direkt är en sportbil så kan man ju göra det för soundet och utseendet.
av mikebike
ArchAngel skrev:Varför skulle det bli fånigt? Även om en diesel inte direkt är en sportbil så kan man ju göra det för soundet och utseendet.
Hur blir soundet då?
Maskerar avgasbullret dieselknattret, eller låter den fortfarande som en diesel?
Användarvisningsbild
av fjohan82

Användarvisningsbild
av HenkeVFR
ArchAngel skrev: mån 10 aug 2020, 07:30 Ja, jag läste om just BSR och det där med förlängare. Ser det bra ut? Hittar inga bilder.
Det är definitivt snyggare med R-difusern, men som sagt kostar det.
En bild finns om du söker på Sportflow Duplex till 2009 2,5T på BSRs hemsida.
Silverfärgade bilen.
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]