Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Batmund
Hei! Jeg har ett stort problem med min v70 som jeg håper noen av dere gode naboer kan hjelpe med?

Kort fortalt så er saken den at jeg parkerte bilen for noen måneder siden, da stod den i to dager, og når jeg skulle kjøre var den helt død.

Sentrallåsen virker ikke, ikke noe liv i dashbord, tenning, nødblink, lys... ingenting. Det er som om bilen ikke har batteriet koblet til. Det eneste som virker på bilen er radio, horn og bremselys.

Etter en hel del feilsøking, så er alle sikringer iorden, alle rele virker osv.

Med mye hjelp fra volvo forum i norge er hovedmistenkte nå CEM modulen, den som er bak hanskerommet. Så jeg prøver nå å komme meg til den, men det viser seg å være vanskelig da jeg ikke får dratt ut hanskerommet siden det sitter fast i ett deksel på siden. Som jeg ikke får fjernet fordi fører døren er den eneste døren jeg kan åpne med nøkkel.

Så jeg håper noen kan hjelpe meg! Finnes det noen måte å åpne passasjer døren på bilen, uten strøm? Og også helst uten å måtte bruke vinkelsliper og brekkjern :-)

Om noen kan ha noen forslag på hva som feiler bilen annet en CEM som er mistenkt nå, så rop gjerne ut ;-)

Fortvilet hilsen fra nabolandet
Användarvisningsbild
av Steffe3
Det finns även en huvudsäkring direkt vid pluspolen på batteriet, även om det inte är speciellt troligt, så kan den ju vara trasig.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Har du mätt batteriet så du ser att det inte är detta som är dåligt?
Startar bilen med hjälp från en annan bil?
av Batmund
Steffe3 skrev:Det finns även en huvudsäkring direkt vid pluspolen på batteriet, även om det inte är speciellt troligt, så kan den ju vara trasig.
Den er iorden. Hadde vel ikke hatt strøm noen steder om den var trasig?

Sent from my iPhone using Tapatalk
av Batmund
StefanN skrev:Testa ett annat batteri innan du gör nåt annat.
Har testet ett annet batteri, det virket ikke. Batteriet måler 12,7V så det burde være nok

Användarvisningsbild
av Steffe3
Batmund skrev:
Steffe3 skrev:Det finns även en huvudsäkring direkt vid pluspolen på batteriet, även om det inte är speciellt troligt, så kan den ju vara trasig.
Den er iorden. Hadde vel ikke hatt strøm noen steder om den var trasig?
Sant, missade att några saker fortfarande fungerade.

Tyvärr har min virtuella VIDA-installation lagt av (ger en green screen of death). Och av nån anledning är Volvos egna elscheman på kinesiska just nu, så dom vill inte heller fungera :P
av jeg46
Vilken årsmodell har du på V70? - Dom nyaste bilarna -16-15 -14 Har ju även ett mindre batteri som kan krångla
av Batmund
jeg46 skrev:Vilken årsmodell har du på V70? - Dom nyaste bilarna -16-15 -14 Har ju även ett mindre batteri som kan krångla
2008

Serviceintervall v90 D4

Ja, har den inte fått oljan bytt på et[…]

Hej! Som rubriken lyder. Ventilkåpan b&oum[…]

P00BD00 är borta nu. Det ska vara den som ger[…]

OM RYSSEN KOMMER

USA har ju tidigare pratat om att Europa mås[…]