Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lgbergh
V70 -08
Ytrertempgivaren slutade fungera och plockade då isär kabelstammen till dörren. Hittade kabeln som gått av, en tunn kabel, samt två kablar till som var ordentligt skadade, röd och lila.
Lagade den tunna och de två skadade, lödning och förlängning av kablarna samt krypslang.
När jag nu monterat allt igen fungerar yttertempmätaren men kan inte styra nått från panelen på förardörren samt att c-lås fungerar inte på vänster sida av bilen. Utöver detta fungerar inte blinkersen på förardörren. DDM eller annat fel??? Bilen står ute med allt isärskruvat....
Senast redigerad av 1 Lgbergh, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av jiha1968
Lgbergh skrev:Komplettering:
Säkringar är kollade och innerbelysning som ligger på samma säkring fungerar...tyvärr :crying:
Helt säker på säkringen? Kollad säkring nr 1 bak i skuffen...?

Om säkringen är hel, ta bort batteriets jordkabel, vänta 15 minut, återkoppla.
Fortfarande död DDM, kolla at ingen kabel har hamnat på fel ställe/pinne.
Mät spänning på röd-vit kabel och jord/spänning på sort-vit kabel till DDM (kan mätas med provlampa)
Mät spänning på CAN-bus grå-orange och vit-orange kabel. (får inte mätas med standard provlampa)
av Lgbergh
Efter en till kontroll av kablar, utan att se något nytt fel samt en ny genomgång av säkringar så löste det sig 😀 Precis som jiha skrev så var det säkring nr 1 i skuffen som hade farit. Måste ha hänt när jag ”skakade på trådarna” efter det att jag fixat kablarna första gången.

Hej! Jag letar efter en V90/V60 diesel för c[…]

Jag igen, För felkod: ECM-P00BD00. Kolla p&a[…]

Serviceintervall v90 D4

Ja, har den inte fått oljan bytt på et[…]

Hej! Som rubriken lyder. Ventilkåpan b&oum[…]